ماگ چیست و انواع ماگ را بشناسید

admin
5 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بسیاری از افراد معمولاً علاقه زیادی به نوشیدن قهوه و چای دارند، چه در خانه و چه در محل کار. از نظر علمی، استفاده از نوشیدنی های گرم باعث رفع خستگی و بازیابی انرژی می شود.

بدیهی است که اگر دوست دارید در محل کار انواع نوشیدنی های گرم بنوشید، باید از یک فنجان بزرگ به نام ماگ استفاده کنید. لیوان مورد نظر شما باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا زود خراب نشود و بتوانید مدتی از آن استفاده کنید.

امروزه مدل های متنوعی از ماگ ها در طرح ها و اندازه های گوناگون ساخته و به فروش می رسد. یکی از این محصولات که بین ظروف سفالی و شیشه ای طبقه بندی می شود و دارای پوشش های مختلف هستند. ماگ معمولاً نوعی شیشه است که حجم آن بیشتر از لیوان های معمولی است و از روکش های مختلف ساخته شده است. مهمترین و بهترین پوشش برای انواع ماگ ها سرامیک است.

معمولاً ماگ های سرامیکی به دلیل تنوع طرح روی آنها طرفداران زیادی را به خود جلب می کنند. دلیل استفاده از پوشش های سرامیکی در ماگ ها توانایی حفظ گرما در این مدل نسبت به سایر مدل ها بیشتر است.برای آشنایی بهتر با انواع لیوان و راهنمای خرید و ارائه عینک های پرفروش بازار ، به ادامه مطلب بروید.

ماگ چیست؟

ماگ فنجان های سرامیکی هستند که بیشتر برای نوشیدن قهوه، شکلات داغ ، نسکافه، چای و .. استفاده می شود. طراحی این لیوان ها برای افراد جذاب است. دو لیوان وجود دارد که بعضی از آنها بزرگتر از لیوان های معمولی هستند تا نوشیدن ما را آسان تر کند. فنجان های سرامیکی در اندازه ها و طرح های مختلفی وجود دارند اما حجم اکثر فنجان ها 350 میلی لیتر است که دو برابر یک فنجان چای است.

از ماگ ها برای تزیین نیز استفاده می شود. این لیوان ها کاربردهای زیادی دارند اما بیشتر آنها برای نوشیدنی های گرم در طول روز استفاده می شود. دوستان عریز سعی کنید در مهمانی های رسمی از این لیوان ها استفاده نکنید، زیرا این امر ظاهری غیررسمی به مراسم شما می دهد، در عوض می توانید سراغ لیوان ها یا فنجان های کوچک بروید.

ماگ حرارتی یا لیوان جادویی چیست؟

لیوان جادویی یا ماگ حرارتی یکی از انواع جذاب لیوان هایی است که تغییر رنگ می دهد. لیوان حرارتی یا ماگ های جادویی از سرامیک ساخته شده است که سطح خارجی آن با جوهر اکسید شده مخصوص آغشته می شود و وقتی لیوان در دمای معمولی اتاق قرار می گیرد کاملا سیاه می شود. اما به محض ریختن مایع داغ در فنجان، به تدریج رنگ سیاه لیوان تغییر می کند و یک الگوی روی فنجان ظاهر می شود یا رنگ آن کاملا تغییر می کند.

به دلیل ویژگی جالب این لیوان ها در تغییر رنگ، به ماگ های جادویی معروف شده اند. این نوع ماگ ها یک هدیه شگفت انگیز و عالی برای همه است. این لیوان ها از بهترین مواد ساخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
انواع مختلف ماگ را براساس نوع جنس بشناسید:

ماگ سرامیکی

یکی از قدیمی ترین انواع لیوان ها ماگ های سرامیکی است. این به دلیل مواد خوب و بادوام یکی از اولین انتخاب های مردم است. این مدل ماگ‌ها گرما را به خوبی حفظ می کنند و نوشیدنی ها به کندی سرد می شوند. تنها عیب این مدل هزینه نسبتاً زیاد و آسیب پذیری مواد آن است.

ماگ شیشه‌ای

ظاهر ماگ های این مدل بسیار واضح و براق است. بسیاری از لیوان های شیشه ای نمی توانند گرما را حفظ کنند و نوشیدنی معمولاً برای مدت کوتاهی خنک می شود.

مزیت خوب این مدل قابلیت بازیافت آن است که در صورت آسیب دیدگی دوباره به محیط باز زیست می گردد. اگر طرفدار نوشیدنی های گرم هستید، این مدل از ماگ ها را انتخاب نکنید، زیرا آنها به راحتی در برابر حرارت زیاد ترک خورده با شکسته شوند.

ماگ پلاستیک فشرده

این مدل ماگ ها از پلاستیک فشرده و محکم ساخته شده اند و بیشتر مناسب مسافران و کمپینگ هستند. لیوان های پلاستیکی نسبت به مدل های شیشه ای و سرامیکی آسیب پذیرتر هستند و عمر کمتری دارند. تنها عیب ماگ‌ها این مدلی این است که به دلیل ریختن نوشیدنی های گرم در آنها بوی نامطبوع پلاستیکی منتشر می کنند.

ماگ استیل:

ماگ‌ های استیل به دلیل وزن کم در بین مسافران محبوب هستند. آنها گرما را به خوبی حفظ می کنند و تمیز کردن آنها بسیار آسان است. مزیت ماگ‌ها این مدلی این است که بوی بدی ندارند. اگر در خرید یک لیوان با کیفیت گیج شده اید، پیشنهاد می کنیم لیوان های سرامیکی و شیشه ای را برای استفاده روزمره و در محل کار خود انتخاب کنید و برای مسافرت و گشت و گذار در طبیعت ، خرید یک لیوان پلاستیکی و استیل گزینه مناسبی است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.